Wat er ook niet zo best uit zag was de rubber ring voor de afsluiting op de rand van de tank. Uitgedroogd en gebarsten gaat die in ieder geval niet meer teruggeplaatst worden. Nu had ik nog een rubber mof voor het schuifstuk van een aandrijfas liggen. Je weet wel, zo eentje van bedenkelijke kwaliteit. Daar heb ik een nieuwe rubber ring uit geknipt.
Alternatieve inzet van rubber. |
Eerst de binnen- en buitenmaat aftekenen en knippen...
...en dan de schroefgaten overtekenen. De oude rubber ring heb ik maar niet als mal gebruikt.
Past. |
Met de nieuwe rubber ring zijn alle onderdelen weer compleet. De weerstand is gecontroleerd met een multimeter. Alles volgens verwachting.
De onderdelen van de tankvlotter. |
De onderdelen zijn weer in elkaar gezet en bevestigd in/aan de tank. Voor de zekerheid heb ik er nog een rupsje pakkingkit tussen gelegd. Het metaal is behandeld met RX5.
De vlotter zit weer in/aan de tank. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten