De brandstofpomp ontmanteld. |
De onderdelen van de pomp zijn vrij gemakkelijk schoon te maken - ook de behuizing kan gemakkelijk onder handen genomen worden nu alle kwetsbare onderdelen verwijderd zijn.
Alle onderdelen schoon. |
Na de schoonmaak rest het in elkaar zetten. Eerst maar even het centrale asje assembleren.
Om het membraan op het asje te krijgen moet de veer ingedrukt worden. Dat is een beetje een friemelklusje.
Het moertje heb ik gefixeerd met locking vloeistof. |
Nu kan de behuizing dicht. Ik heb nog wat mooie RVS inbusboutjes liggen die passen. Geeft een beter uiterlijk dan de 'oude' boutjes. Hij zal er echt niet beter van werken ;-).
En de pomp is weer dicht. |
Op bovenstaande foto is het staafje, de dikke pakking en zijn de bevestigingsboutjes met ringetjes (natuurlijk M7) nog zichtbaar.
Even nog een *spoiler* van de bevestiging op de motor:
Kwart slag draaien voor de juiste oriëntatie. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten