zaterdag 28 mei 2022

Kentekenplaatverlichting

Dat de Burton best een smalle auto is valt ook weer op als je de plek van de achterste kentekenplaat bekijkt.

https://www.burtoncar.com/


Er is niet veel ruimte om de kentekenplaatverlichting te plaatsen. Aan de zijkanten zitten de achterlichten, aan de bovenkant de achterklep, dus verlichting van onderen lijkt een valide optie. Het witte licht mag niet naar achteren schijnen, dus ik heb me laten inspireren door het beugeltje van BCC. Hier zit een 'standaard' Hella lampmontuur op bevestigd.


Mijn imitatie-beugeltje.


Het beugeltje is wel iets smaller en de lamp staat net iets verder naar achteren door de dubbele vouw. De kabels worden voorzien van adereindhulsjes.


Wel handig als je dan een goede tang hebt.


Snoertjes aangesloten.


Onder de slotvanger van de achterklep heb ik een gaatje geboord waar de kabeltjes naar binnen komen. Door de kabel in een lus te laten 'hangen' loopt er wat minder snel water naar binnen.




Lusje in de kabel.


Nu nog een kentekenplaathouder scoren. Die dekt (gelukkig) een groot deel van de beugel af. Voorlopig ziet het er zo uit:




2 opmerkingen:

  1. Teksten als "Door de kabel in een lus te laten 'hangen' loopt er wat minder snel water naar binnen.
    " vind ik leuk om te lezen. Ik vraag me dan af, van tevoren over nagedacht of is dat gewoon praktische- kennis...dat leer je toch ook niet uit een boekje, maar je moet er wel oog voot hebben. Daarom heb ik ook zo'n bewondering voor technische vaklieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al niet meer weet waar ik het idee van het lusje vandaan heb. Vast niet uit een boek maar van een ervaren oude rot in het vak. Het is in ieder geval wel blijven hangen.

    BeantwoordenVerwijderen