Bron: www.allcarindex.com |
Wat ons/mij opviel aan de Burton was o.a:
- Je moet behoorlijk lenig zijn om in te stappen in een Burton met (lage) softtop. Het is eigenlijk geen instappen, maar - op zijn goed Brabants - infrommelen. De instap bij een hardtop - of zoals het hoort zonder dak - is een stuk gemakkelijker.
- Het schakelen gaat in vergelijking met een eend vrij stroef. Ligt dit aan de verkorte schakelstang?
- Het sturen gaat een stuk zwaarder dan in een eend. Kleiner stuur en de lage wegligging - en dus wielstand - zijn hier de oorzaak. Het grotere positieve caster zorgt ervoor dat de wielen veel liever rechtuit gaan.
- De acceleratie is duidelijk hoger. Ligt deels aan het lagere gewicht, het afgedraaide vliegwiel en de grotere cilinderinhoud (big bore's).
- Het overhellen in de bocht is beduidend minder dan bij een eend. Je kunt de Burton op hoge snelheid de bocht ingooien.
- Het geluid is prachtig. Ik weet niet of ik daar na enkele honderden kilometers richting vakantiestek nog steeds zo over denk, maar voorlopig klinkt het prima.
- Niet elke Burton die ik gezien heb is even strak afgebouwd. Er wordt genoeg geknutseld met sierstrips die net even niet lekker aansluiten en dat soort dingen. Misschien ook wel eens om andere onrechtmatigheden te camoufleren.
Burton met lage softtop. Bron: www.burton2cvparts.com |
Met wat folders, de catalogus en een big smile zijn we weer retour Brabant vertrokken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten