dinsdag 5 september 2017

Fuseepennen en -bussen verwijderd en nieuw stuurrondsel

De laatste stappen in het ontmantelen van de vooras zijn het verwijderen van lagers, fuseepennen en bijbehorende bussen. Zeker nu de draagarmen los zijn van de as zijn de fuseepennen redelijk eenvoudig te verwijderen door ze uit de fusee te tikken met en oude fuseepen die een beetje dunner geslepen is. Nu de fusee los is kan deze ingeklemd worden voor het verwijderen van het lager. Alleen de fuseepenbussen (twee stuks per fusee) moeten nog uitgeperst worden. Ik heb geen pers maar wel een big-ass poelietrekker. Die ene die ik ook al gebruikt heb voor de spoorstangen. Deze past net over de fusee en het draad-gedeelte past net door het gat van de fuseepen. Alsof hij ervoor gekocht is (is niet zo, zie chassis-in-stukken-en-stuurhuis-uit-elkaar).

Bussen uit de fusee.

Nu de bussen uit de fusee zijn, is de gehele vooras ontmanteld. Komend weekend ga ik de roest te lijf en probeer ik de as, de draagarmen, de fusees en de naven in de RX5 te krijgen.

Inmiddels is het nieuwe stuurrondsel inclusief naaldlagertje en opsluitmoer binnen. Mooi spul. Prijzig, maar mooi...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten