zaterdag 2 september 2017

Voorste draagarmen en Chassis-serienummer

De voorste draagarmen zijn inmiddels los van de vooras. De lagers en lagerschalen zijn nu goed te inspecteren. Bij het verwijderen van de afdekplaten zag het er vanbinnen prima uit:

Dat ziet er prima uit.

Ik denk dat de afdekplaten zo goed tegen vuil beschermen dat deze kant van de lagers niet heel veel kans hebben om te vervuilen. Er kan alleen nog maar vuil vanuit de as zelf deze kant op komen. Dus vanaf de andere kant - maar daar zit ook zo'n effectieve afdekplaat, of vanuit de stuurinrichting. En daar zit natuurlijk wel een risicootje... met schuifplaten en het stuurrondsel. Dat risico is echter wel heel klein - getuigen de goede staat van kroonmoer en de draagarmlagerkeerring.

Oké, genoeg gefilosofeerd, splitpen losmaken en de draagarm eraf tikken met een nylon hamer. Dat ging vrij gemakkelijk allemaal. Ook de draagarmlagers en de lagerschalen zien er nog goed genoeg uit om te hergebruiken.

De draagarmlagerschaal.

En nu nadat er een doekje overheen gehaald is.

Een beetje verkleuring, maar geen roestvorming. Ik had misschien wat harder over verkeersdrempels moeten gassen of de eend zo nu en dan wat zwaarder moeten beladen zodat meer van het lager gebruikt werd... ;-)

Nu de draagarmen los zijn kunnen ook de fuseepennen gemakkelijker verwijderd worden. Alleen nog de wiellagers verwijderen en het schoonmaken van alle voorasonderdelen kan beginnen.

Oh ja, ik heb nog twee fotootjes gemaakt van het nieuwe chassis. Jawel, ik ben er blij mee ;-)

Het unieke serienummer, overeenkomstig de bijgeleverde papieren.

Eén keer raden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten