zondag 30 mei 2021

Neusbeugeltje en oude plakband

Vandaag weer genieten van het mooie weer. Ook nog aan de Burton gewerkt. De neus/het front weer eens uit het stof gehaald. Meteen al een dikke tip: laat schilderstape niet te lang zitten. Dat zat er nog op van toen ik een behoorlijke tijd terug alles al eens gepast heb. Destijds natuurlijk om eventuele krassen te voorkomen. Nu is het er niet gemakkelijk meer af te krijgen en laat het vervelende lijmresten achter die met aceton weliswaar te verwijderen zijn, maar zonder lichte krasjes zal dat niet lukken.


Lijmresten schilderstape


De neus heb ik al eens helemaal uitgepast. Volgens de handleiding zet je de twee hoekjes rechts- en linksboven vast aan de body met een boutje en moertje.


Uit de nieuwe handleiding

Uit de oude handleiding


Zelf vind ik dat je dan vrij gemakkelijk teveel kracht zet op het dunne laminaat en het risico loopt dat het hoekje barst of zelfs afbreekt. Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik ga hier een beugeltje achter bevestigen.


Beugeltjes van aluminium


Beugeltje bevestigd


Twee boutjes op afstand van het fragiele hoekje.


De boutjes en carrosserieringen vallen weg onder de motorkap en blijven dus uit het zicht. De bevestiging is solide. Voelt goed. Nu nog de bevestiging van de neus aan de voorzijde op het chassis. Daar moet ik nog een list voor verzinnen.

2 opmerkingen:

  1. Het is altijd wat met die schilderstape, soms haal je het te vroeg weg, soms te laat. De kwaliteit van de tape speelt altijd een grote rol.
    PS Tom Poes maar raadplagen voor een list ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteindelijk met aceton en een schone zachte doek verwijderd. Toch weer een dik uur mee bezig geweest. Wel lekker in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen