maandag 25 april 2022

Knipper- en stadslicht voor

Dus ik dacht dat ik wel klaar was met de knipperlichten voor, maar de fittingen blijven me bezighouden (letterlijk en figuurlijk). De hot glue waarmee de fittingen vast zitten, het onderste lampje dat te dicht bij het bevestigingsboutje zit en de druppel die de emmer doet overlopen: als het witte lampje (stadslicht) aan staat, schijnt het deels door het oranje glas van het grotere lampje (knipperlicht) en dat zie je aan de voorzijde. Geen porem dus!


Niet zo blij met deze fittingen.


Tja...


En dan heb ik nog niet vermeld dat het oranje lampje (T10 fitting, 21 watt) erg moeilijk verkrijgbaar is. Wat ik graag zou zien is dat er in de behuizing een duplo-lamp zou passen. Daarvoor is dus een andere fitting nodig. Ik zat te denken aan een T20 duplo steeklamp.


T20 W21/5W (carfantasy.nl)


Hiervoor moet de lamphouder wel aangepast worden. Beginnende met het verwijderen van de huidige fittingen.




Hmmm, verstopte roest...


Met en zonder (roest).


Een stukje aluminium hoekprofiel is geschikt als basis voor een nieuwe fittinghouder.


Stukje rest aluminium.


Onderdelen voor de nieuwe fitting.


De fitting heeft een bajonetverbinding in de nieuwe fittinghouder.

Steek en draai.


Past...


...en de lamp ook.


Na wat gefriemel met het rubber ringetje bij het glaasje zit de lamp weer in elkaar.


Klaar om definitief gemonteerd te worden.



Tja, en toen zag ik dat Burton zelf ook zoiets in het assortiment heeft. Weliswaar met een 'normale' duplo-lamp. Eigenlijk een betere keus omdat ik die lampen ook in de achterlichten heb zitten. Scheelt weer een reservelampje (en een paar uur werk).


https://www.burton2cvparts.com


Ze ontwerpen/ontwikkelen best veel bij Burton, maar deze heb ik inmiddels elders ook gezien:


https://www.s-v-c.co.uk


Notabene het bedrijf waar ik de knipperlichten gekocht heb 😊. Ik had gewoon wat beter moeten zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten