woensdag 14 juli 2021

Neusgaten

In het front zitten nog twee gaten. Daar hoort nog wat gaas achter geplakt te worden. Althans zo staat het in de handleiding en wordt het door de meeste bouwers ook trouw uitgevoerd. Ook door mij... alleen wel ietsje anders ;-). Als je het roostertje van BCC gebruikt zullen de mazen nagenoeg horizontaal-verticaal zitten. Omdat het rooster achter mijn grill diagonaal zit, moet dit natuurlijk ook de oriëntatie worden in de 'neusgaten'. Gelukkig heb ik nog wel een stukje gaas van de grill over (understatement).


Diagonaal roostertje.


De roostertjes worden met Sikaflex 260N achter het gat geplakt. Sterk spul zeg... die Sikaflex, of was dat een andere reclame. Mijn eerste patroon is inmiddels zo goed als leeg. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet alleen voor de Burton gebruikt heb. Ik krijg er met de kitspuit niks meer uit. Maar dat komt vooral omdat de plunjer - of hoe noem je dat ding dat naar voren gedrukt wordt - niet meer wil bewegen. Ik heb de bovenkant er maar af gesneden. Met wat aluminium-tape hoop ik dat ik de patroon goed dicht heb geplakt, want ik heb binnenkort nog wat nodig om de bolling van de motorkap te verminderen (een volgend bericht).


Plakkerig spul.


Dikke tip, doe handschoenen aan. Dat zwarte spul krijg je niet gemakkelijk van je vingers. En hoe voorzichtig je ook met deze kit doet, op een of andere manier komt het altijd op de achterkant van je ellenbogen en andere plekken terecht.


Zicht op de binnenkant.



Ik heb eerst de roostertjes op de juiste plek gefixeerd met wasknijpers en kabelbinders en daarna pas kit op de randen gesmeerd. Ik was bang dat als ik eerst een kitrandje plaatste en daarna het roostertje hierin drukte, het een bende zou worden. Of het echt zo zou lopen zullen we nooit weten. Misschien dat iemand anders daar wel ervaring mee heeft. Ik heb er best veel kit in gefriemeld en daarna een half boterhamzakje op gedrukt. Zo is de kit nog wat na te drukken in het rooster én kon ik het allemaal wat vlak 'smeren'.


En nu uitharden.



Na een dagje uitharden:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten