maandag 26 juli 2021

Klem voor de bougiekabels

Ik kon het toch niet laten om alvast een klem te ontwerpen voor de bougiekabels. Die kabels lopen vanuit de bougie tussen het polyester van het neusstuk en de warmtewisselaar door, via de koplampbeugel naar de bobine. Ze zitten nu nog met een klittenband-kabelbinder aan de koplampsteun bevestigd, maar daar ben ik eigenlijk geen voorstander van. Liever wil ik ze met een klem aan de beugel bevestigen. Zo'n klem ontwerpen en maken stelt niet zoveel meer voor met de 3D-printers van tegenwoordig. Voor het ontwerpen van eenvoudige beugeltjes en klemmen gebruik ik altijd Tinkercad. De koplampbeugel heeft een diameter van 22 mm, de bougiekabel 8 mm.


De klem in Tinkercad.


De klem wordt geprint in PETG. Mijn huidige favoriete filament voor onderdelen aan de Burton. Na het printen en verwijderen van steunmateriaal zijn de diverse gaten nog even netjes opgeboord met de kolomboormachine. De klem wordt gesloten met twee inbusboutjes.


De klem in levende lijve.



Eerste klem in functie.


Morgen maar een paar klemmen extra printen, want dit werkt prima zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten